Wednesday, February 10, 2010

mengidam dadih

siapa tahu cara2 nak buat dadih... teringin nak buat, nak buktikan aku leh buat =)


sebab aku shout:
aku di kafe kompleks Tun Abdullah Mohd Salleh (KTAMS) UKM. makan tengahari seorang diri di sana. ya, Allah pedas gila mulut aku. tak tertahan, dengan kepanasan waktu tengahari. membuatkan aku berpeluh2. lidah aku tak mampu untuk menyuap sesuap nasi lagi. mata aku melilau2. mencari benda penyejuk. aku teringat air suam je sekarang. tapi..... aku ternampak jeli kelapa. terus aku beli. dan subhanallah, leganya.

aku duduk termenung, hmm.. mahal RM1 jeli ni. aku teringat umi aku pernah buat dadih dulu. tapi dah setahun aku duduk mengidam. umi aku sibuk sangat. teringat jeli kelapa dan dadih, hmm.. kalaulah aku boleh buat sendiri.

aku cadang nak buat sendiri, dan nak buat kejutan kat umi. yang aku pun leh masak sendiri. hehe. insyaallah, aku akan laksanakan!

No comments:

Post a Comment

suka membaca