Wednesday, February 10, 2010

selamatkan hutan UKM

cadangan untuk UKM. saya Mohd Arrabe' pelajar biologi tumbuhan mencadangkan agar sebarang pembinaan di UKM dilakukan di kawasan golf (sekitar KKM) dan di kawasan seberang jalan hadapan UKM (jalan ke bangi lama). maaf kalau itu bukan tanah UKM, sebab saya rasa, hutan simpan bangi perlu diselamatkan. itu satu2nya hutan dan tanda UKM. universiti dalam hutan. plzz. harap didengari.


aku takut nak buat surat cadangan pada TNC/NC. harap didengari. bukan apa, banyak hutan ditebang, sayang lah. kang UKM makin panas. dan beruk2 menyerang kolej2 lagi. lagipun golf dah ada kat equatorial bangi. cukuplah kot. lagipun kawasan KKM tuh cam takde kemeriahan. kalau letak fakulti, mesti ramai pelajr datang situ tiap ari..

dan sebarang jalan depan UKM pun cam lengang je. rasanya cam tanah UKM. terutama ada rumah lama yang terbiar. alangkah baik buat fakulti atau lain2 kat situ. luv hutan =)

aku shout ni sebab:
aku dengar cerita kawasan yang ditebang2 sebelah Kolej Pendeta Zaba nak buat fakulti atau bangunan perpustakaan. sebelah FPEND pun ada nak buat permata pintar. gelisah aku dengan penebangan pokok yang begitu banyak. kebimbangan pensyarah aku pun merisaukan aku. yelah, inilah harta UKM iaitu hutan simpan bangi. kalau semua ditebang, hilanglah nilai universiti dalam hutan. maka, banyaklah habitat binatang yang terjejas. dan mereka pun menyerang manusia.
sangat banyak kesan buruk. maaf, ini hanya cadangan daripada saya yang kecil.

No comments:

Post a Comment

suka membaca