Friday, February 5, 2010

manja dibelai lelaki

"perempuan itu manja bila dibelai lelaki. alahai, awaslah, syaitan lagi gedik mengilai melihat aksi korang berdua. tahanlah nafsumu sekuat2nya"

punca aku tulis ayat ini:
aku melihat kawan2ku berdua-duaan atau sentiasa bersama dengan kekasihnya. aku nak tegur tapi aku tiada kekuatan dalam menegurnya. aku bimbang jika aku membiarkan, aku takut apa apa terjadi kepada mereka. sebab syaitan untuk licik. banyak kes sudah terjadi sekarang. kadang kita rasa macam kita sangka, kawan kita ini mampu kawal nafsu. tapi itu bukan penentu dia terselamat daripada zina. sebab syaitan itu banyak cara.

harapanku:
jika engkau melihat apa yang kutuliskan ini, fahamilah. aku bukan memakimu, tetapi aku menasihatkan secara umum, awaslah sahabat. syaitan itBoldu bukan satu dan kecil. mereka berjuta dan sentiasa memusuhi kita. mereka juga sudah lama hidup. jauhilah jalan ke arah zina. meskipun kita yakin dengan iman kita, tapi adakah ia menjamin kita terselamat daripada hasutan syaitan?

2 comments:

suka membaca